over ons

​Stichting De minimaatjes vindt dat mensen niet de dupe mogen worden van de financiële situatie.

dat zou nooit de reden mogen zijn dat ze gedwongen hulp tezoeken. Stichting De minimaatjes helpt deze mensen door het verstrekken van benodigdheden voor de mens en kind en biedt waar nodig te bemiddeling.

hoofdlijnen beleidsplan

Het werkgebied van stichting De Minimaatjes omvat de gehele stadsregio Haaglanden.

Voorwoord

Onze stichting ondersteunt mensen die zich bevinden onder de armoedegrens (of net daarboven) in hun dagelijkse basisbehoeften.

Doelstelling:

Het doel van onze stichting is om mensen met een minimuminkomen te ondersteunen bij hun dagelijkse basisbehoeften. We bereiken dit door deze mensen te helpen bij het verstrekken van kleding, cadeau’s, speelgoed, verzorgings producten, goederen en andere essentiële benodigdheden. Onze inspanningen zijn gericht op het verlichten van de lasten die deze mensen ervaren tijdens perioden van financiële moeilijkheden.

Bovendien willen wij dingen gaan organiseren zodat kinderen minder buitengesloten worden. denk hierbij aan traktaties, verjaardagscadeautjes, uitjes en andere activiteiten voor kinderen.

Korte beschrijving van de geschiedenis van de stichting:

De stichting is officieel opgericht in mei 2021 in Zwolle met een donatie en uitgiftepunt. Op 4 mei 2023 is de stichting over genomen en is nu gevestigd in ‘S-Gravenhage.

Communicatie:

De stichting communiceert voornamelijk via Facebook. We hebben zowel een gelijknamige Facebook-groep als een communitypagina. Naast sociale media hebben we ook een website waarop verschillende nieuwsberichten worden vermeld. Tijdens inzamelingsacties zorgen we voor veel reclamemateriaal om ervoor te zorgen dat de stichting zoveel mogelijk opvalt en daardoor een groter bereik krijgt. We zoeken ook regelmatig contact met de media om ons bereik verder te vergroten, zoals via kranten, radio en televisie.
Ook zijn wij bezig met het maken van brochures zodat wij die bij scholen, de gemeente, huisartsen, etc. kunnen plaatsen zodat we makkelijker gevonden worden.

Toekomstplannen:

Ons toekomstplan is om een zo groot mogelijk netwerk op te bouwen van donateurs en vrijwilligers, zodat de stichting zoveel mogelijk mensen binnen de doelgroep kan ondersteunen in hun dagelijkse basisbehoeften. We willen het aantal inzamelings- en uitgiftepunten uitbreiden om ons bereik te vergroten. Daarnaast streven we ernaar een bedrijf bus aan te schaffen voor het vervoeren van donaties en een grotere opslagruimte te realiseren voor non-foodartikelen.

Fondsenwerving en subsidieaanvragen:

Op dit moment worden alle activiteiten nog kosteloos uitgevoerd. Alle vrijwilligers maken gebruik van hun eigen faciliteiten (woonkamers, garages, auto’s) en brengen geen kosten in rekening. Dit maakt de Stichting De Minimaatjes erg kwetsbaar. Het doel is om de stichting verder te professionaliseren en daarvoor zijn financiële middelen nodig. We zullen een plan opstellen om structureel subsidies en fondsen te verwerven. Onderdeel van de professionalisering is het werken met betaalde medewerkers en het hebben van eigen faciliteiten (opslagruimte en transportmiddelen). Op die manier zou het veel gemakkelijker worden om het werk te dragen met een grote groep vrijwilligers.

Overlegstructuur:

Het bestuur komt maandelijks bijeen voor een bestuursvergadering, waarin nieuwe ideeën worden uitgewisseld en taken worden verdeeld. Ook worden alle verbeterpunten benoemd en wordt er meteen gekeken naar wat er nodig is om deze punten te verbeteren. Daarnaast wordt er elk kwartaal een vrijwilligersvergadering gepland, waarbij wordt gekeken naar wat er goed gaat en wat er aangepast moet worden. Er is ook ruimte voor het inbrengen van ideeën en het verdelen van taken. Ten minste 3 keer per jaar wordt de voortgang van het jaarplan en de begroting gemonitord en besproken. Waar nodig vindt bijsturing plaats.

Samenwerkingspartners:

Op dit moment werken wij samen met het armoedefonds. hulp bij armoede

Werkzaamheden van de stichting:

Het benaderen van bedrijven en particulieren om donaties te realiseren.

Het benaderen van supermarkten voor inzamelingsacties ten behoeve van noodpakketten, paaspakketten, kerstpakketten, enzovoort.

Het samenstellen van voedselpakketten voor gezinnen met een minimuminkomen.

Het aanbieden van donaties aan de leden via onze besloten Facebook-pagina.

Het leveren van benodigde goederen voor de dagelijkse basisbehoeften.

Het realiseren van traktaties, verjaardagsfeestjes en verjaardagscadeautjes.

Het bijhouden van de Facebook-communitypagina waarop we onze donateurs bedanken.

Beloningsbeleid

Het bestuur is verantwoordelijk voor vrijwilligers, financieel beheer, beleid en de interne en externe communicatie. De Stichting heeft een bestuur welke bestaat uit 3 bestuursleden. De bestuursleden voeren hun taken vrijwillig uit en genieten voor hun prestaties geen beloning.

Het bestuur

Voorzitter: Dhr.  R. Boxhoorn

Secretaris: Dhr.  GL.Te Meerman

Penningmeester:  Mvr. PN. De Jong

Stichting De Minimaatjes

KVK 82751781 RSIN 862591120
Stichting De Minimaatjes heeft de ANBI status (nog niet).

Rekeningnummer: NL80 RABO 3296 3068 38
t.a.v j.m.r boxhoorn

Kantoor adres, tevens inzameling- en uitgiftepunt
Vrederustlaan 97
2543SL S’Gravenhage

E-Mail: info@deminimaatjes.nl